Do začetka leta 2023 za poslovne subjekte obvezno elektronsko vlaganje zahtevkov za povračilo nadomestila plače

Novica z dne 17. 11. 2021

Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) za poslovne subjekte, ki so vpisani v Poslovni register Ajpesa, postopoma uvaja obvezno elektronsko vlaganje zahtevkov za povračilo izplačanega nadomestila plače za bolniško odsotnost.

Vlaganje teh je mogoče od leta 2017, obvezno pa bo postalo 1. januarja 2023, so sporočili.

Po 1. januarju 2023 bodo tako zahtevke za povračilo v papirni obliki vlagali le delodajalci, ki so fizične osebe, in sicer za gospodinjske pomočnice, osebne tajnice, delavce na kmetiji in podobno.

Poslovni subjekti bodo lahko zahtevke vlagali preko lastnega programa za plače, v katerega jim bo pogodbena programska hiša implementira vmesnik za pripravo eZahtevkov, ali neposredno preko portala SPOT.

Vlaganje eZahtevkov predstavlja nadgradnjo uvedbe elektronskega bolniškega lista, ki ga podjetja obvezno prevzemajo preko portala SPOT že od februarja 2020 naprej.

Tovrstno vlaganje zahtevkov po prepričanju ZZZS podjetjem "prinaša prihranke pri času in denarju, hkrati pa vpliva na čas obdelave zahtevkov in nakazil refundacije nadomestil plač na ZZZS". Pri vlaganju se namreč izognejo ročnemu vnašanju vhodnih podatkov in možnim napakam ter ohranjajo sprejemljive roke za nakazilo povračil, pravijo.

Kot navajajo, se je število zahtevkov za povračilo nadomestil plač in obračunov v zadnjih letih povečalo - od leta 2007 za skoraj 100 odstotkov. Povečuje se tudi število podjetij, ki so se že odločila za vlaganje eZahtevkov, jih pa številna, predvsem večja podjetja, še vedno vlagajo tudi ročno. ZZZS je v letu 2020 v fizični obliki prejel 184.611 zahtevkov od skupaj vloženih 329.242 zahtevkov, pravijo.

Vir: STA

Nazaj