Vlada sprejela novo Uredbo o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov

Novica z dne 16. 06. 2022

Vlada RS je na današnji seji sprejela Uredbo o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov, ki začasno za obdobje enega leta na novo ureja cene nekaterih naftnih derivatov v Sloveniji. Uredba bo začela veljati v torek 21. 6. 2022, veljala bo 1 leto.

Do 20. junija do polnoči velja trenuten sistem določenih najvišjih drobnoprodajnih in veleprodajnih cen.

Danes sprejeta uredba določa mehanizem oblikovanja cen določenih naftnih derivatov, sestavine, ki jih morajo upoštevati podjetja, ki se ukvarjajo z dejavnostjo prodaje teh naftnih derivatov, in merila, po katerih se morajo oblikovati cene ali njihove sestavine.

Vlada z uredbo izven avtocest in hitrih cest znova regulira drobnoprodajne cene 95 oktanskega neosvinčenega motornega bencina (NMB-95) in dizla. Pri tem je omejila višino marže trgovcev na 0,0591 eura/liter za dizel in za NMB-95 0,0607 eura/liter, po 17. 8. 2022 pa za dizel 0,0983 eura/liter in za NMB-95 0,0994 eura/liter. Maloprodajna cena bo oblikovana vsakih 14 dni po modelu, določenem v uredbi.

Cene pogonskih goriv na bencinskih servisih na površinah avtocest in hitrih cest po novem ne bodo več regulirane. Drobnoprodajne cene bodo za te servise oblikovane prosto na trgu oz. jih bodo določali trgovci sami.

Trenutna uredba, s katero je prejšnja Vlada RS določila najvišje dovoljene drobnoprodajne in veleprodajne cene bo 21. junija 2022 prenehala veljati. S tem ukinjamo tudi trenutni ukrep določitve najvišje dovoljene veleprodajne cene in posledično obveznost trgovcev za prodajo naftnih derivatov kljub omejitvam najvišjih dovoljenih cen.

Cene nafte na svetovnih trgih so še vedno visoke in nestabilne zaradi vojne v Ukrajini in splošne energetske krize. Po predvidevanjih pa bi trenutne razmere lahko trajale še nekaj časa.

Trenutni sistem regulacije cen z določitvijo najvišjih dovoljenih drobno in veleprodajnih cen na daljši rok ni vzdržen za državni proračun niti za naftne trgovce, obenem pa bi to lahko negativno vplivalo na oskrbo z naftnimi derivati.

S ponovno liberalizacijo cen na avtocestah in hitrih cestah se želi vlada izogniti nadaljevanju situacije, da bi se iz slovenskega proračuna plačevalo cenejše gorivo za tranzitni promet čez Slovenijo.

Obenem pa bodo imeli slovenski državljani možnost uporabe bencinskih črpalk po Sloveniji izven avtocest in hitrih cest, kjer bodo cene pogonskih goriv predvidoma ugodnejše.

Vir: Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo

Nazaj